• وبلاگ : نوشته هاي يك ناظم
  • يادداشت : به كجا چنين شتابان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اخوي
  • نظرات : 6 خصوصي ، 45 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3      >
     

    سلام...

    يك ساعت تفكر بهتر است از هفتاد سال عبادت.

    خواهر من البته كه چنين است.

    ولي شما امروز به عنوان فرهنگي وظيفه اي ديگر داريد و آن حمايت فرهنگيان است.

    بدرود

    پاسخ

    عليكم السلام: مطمئن باشيد كه منم مثل شما فرهنگي هستم واين دغدغه را نيز دارم و هر چيز به جاي خويش نيكوست.و صد در صد از خواسته هاي صنفي همكاران و در واقع خودمون ، در هر كجا حمايت ميكنم. موفق باشيد.

    نمايش تصوير در وضيعت عادي

    هوالمحبوب

    زن در اسلام داراي آزادي اسلامي و معنوي و علمي است زن در فرهنگ اسلامي داراي حجب و حيا و عفاف است با حجابش همچون مرواريدي در صدف است حجاب براي زن مصونيت است نه محدوديت در فرهنگ اسلامي، ارزش زن به معنويت و كمالات و سيرت اوست..

    پاينده باشيد...يا علي

    پاسخ

    ممنون از کلمات گهر بار شما.زنده باشيد.
    سلام
    من هنوز زنده ام ...
    رفته بودم شلمچه ، هويزه ، طلائيه ، سوسنگرد و خلاصه هر جايي رو كه بشه اسمشو كربلا گذاشت.
    چند بيت شعر هم همون روز نوشتم كه سر مطلعشون اين بود :
    تقويم من ز روز دوشنبه شروع شد
    تا اونجايي كه مي گه :
    قصه يعني آخر يك ماجرا ...
    اما در رابطه با مطالب اخيرتون بايد بهتون آفرين بگم. دلايل زيادي براي اين تحسينم دارم كه اگه خواستي بعدا براتون مي گم.
    وبلاگ قائم (عج) رو كه فراموش نكردي ؟؟؟؟
    پاسخ

    عليکم السلام: ولي کاش قبلا ميگفتيد تا التماس دعا بگيم.منونم.مطمئن باشيد ما به عشق امام زمان به وبلاگ شما سر ميزنيم.
    خانم ناظم عزيزم. نميدونم نظر من درسته يا غلط!!!! اما من با افراط در هر دو مورد مخالفم. معتقدم كه حجاب بايد ذاتي باشه و با پوشيه و چادر و ... نميشه اين حجاب رو به كسي داد. پس اول بايد سيرت رو درست كرد و بعد صورت رو. و اين رويه اي هست كه خودم هميشه دنبال كرده و خواهم كرد. به اميد روزي كه بچه هاي ما ميانه روي رو در هر كاري ياد بگيرند. براتون در ميون اين وروجكها آرزوي موفقيت دارم و صبــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر!!!
    پاسخ

    مرجان عزيزم غير از ذات صد البته که ظاهر هم بايد در حد تکليف دين پوشانده شود .ممنونم.من عاشق اين ووروجکها هستم.

    بسم الله الرحمن الرحيم سلام عليكم و رحمه الله

    ما در حجاب يك حكم كلي داريم كه زن مسلمان براي حفظ حرمت خود آن را برگزيده و اسلام هم بر آن تاكيد دارد و بدين صورت است كه زن به عنوان يك انسان و عضوي از جامعه وارد عرصه فعاليتهاي اجتماعي مي شود . در محيطهايي كه خانها خود را از نامحرم مي پوشانند روابط سالم برقرار هست و رابطه زن با مرد نامحرم هم در حد ضرورت با رعايت شئونات خود ميسر است .
    البته وقتي يك حكم كلي در عرصه زندگي وارد شده و كاربردي مي شود حدودي بر آن متصور است كه شما به خوبي آن را از كتاب فلسفه حجاب استاد مطهري بيان نموديد . اما موضوع اين هست كه ما وقتي الگو براي خودمان داريم و آنهم الگوي كامل و بي نقص چه ضرورتي دارد كه به دنبال الگوهاي ديگران باشيم مگر الگو و فرهنگ آنها از ما بهتر باشد كه در اين مورد خاص اين چنين نيست .
    البته در اسلام فلسفه حجاب اين است كه زن مسلمان نوع پوشش و حتي رفتار و گويشش نبايد توجه (غير معمول) مرد نامحرم را برانگيزد و همه اينها براي خود خانمها و حفظ حرمت و شخصيت آنها وضع شده است .
    استاد مطهري هم در توضيح ايه 31 سوره نور به صراحت گفته اند كه واجب نشدن پوشش دست و صورت بمنظور رعايت حال خانمها بوده البته اينها جزئيات است و فلسفه حجاب اينه كه نوع پوشش و رفتار و گفتار زن مسلمان نبايد طوري باشه كه توجه چشمهاي ... را به دنبال خود بكشد . از توجه شما به اين مقوله مهم هم ممنون هستم .
    يا علي و در پناه علي

    پاسخ

    ممنونم. فکر ميکنم اگه يادمون باشه مسلمونيم يادمونم ميمونه که بهترين کتاب، بهترين دين و بهترين الگوها رو داريم و يک زن مسلمون اگه الگوي خودشو حضرت زهرا قرار بده هرگز به خطا نميره.ممنون از شما.
    از وبلاگ من هم بازديد كنيد.
    پاسخ

    خدمت رسيدم.

    چي بگم والا خاله!!:ey

    اين سيد ما كه هميشه ...:-j

    ولي جالب اينجاست كه توي و اجبات مونديم به مستحبات مي پردازيم..

    درست مثل خونه اي كه سقفش هنوز كاه گله ولي درونش مبل انچناني باشه!!!:??

    پوشيه رو رد نميكنم ولي انشا الله كساني كه استفاده ميكنند مثل چادر واسشون عادي نباشه .....همه كاراشون درست باشه كه يه كم بعيده!!!

    ولي به قول يكي مي گقت:درسته خيلي كارامون اشتباهه ولي خب ظاهرو ميشه نگه داشت...:okh

    هر كسي خود داند!!!

    يا حق

    پاسخ

    عزيز خاله منم پوشيه رو رد نميکنم ولي ابلاغ اون در يه وبلاگ.....

    سلام..

    خاله بزار اول بخونم ببينم اين اخوي سيد چي گفته بر ميگردم..

    سلام
    مي گويند اگر خواستي چيزي رو خيلي خوب خراب كني خيلي بد ازش دفاع كن. احتمالا اين اخوي گرام هم خواسته دفاع بكنه. اما يه مساله هنوز جاي بحث داره و اون هم اين كه اگر حجاب به نفع خانم هاست فلسفه اصلي اين كه چرا آقايون بيشتر از جماعت نسوان دارند جوش حجاب مي زنند معلوم نيست. هر چند اين اخويتان چندي در باب حجاب نوشته اما نه نياز و نه دليلي بر اصرار بيشتر از آنچه شرع مقدس سلام بر ما مقرر فرموده نديدم
    آرمان
    پاسخ

    سلام: حاج آقا منت گذاشتيد.ممنون

    سلام علي آْل ياسين

    سلام دوست من مباركه . ازاينكه وبلاگتون منتخب شده خوشحالم

    التماس دعا

    ياعلي

    خواهر گرامي ؛ با عرض سلام و تشکراز نظرات زيباي شما؛ بنظر مياد اگرچت يا اينترنت تنها نقش واسطه را داشته باشد و سپس از راه طبيعي و با تحقيقات کامل شناخت واقعي از هم حاصل گردد اشکالي ندارد . در هر حال استفاده از ابزارهاي جديد براي کارهاي نيک خوب است ، ولي در عين حال با برخي از اشکالات نيز مواجه است ، به خصوص براي شناخت انسان ها ، آن هم شناختي که با پي ريزي اساس زندگي آينده و گرفتن مهم ترين تصميم بستگي دارد. مطمئنا با توجه با اهميت مسئله ازدواج و تشکيل خانواده و پيوند زناشويي ، لازم است که شناخت ها و راههاي دست يابي به آن بهترين و کامل ترين باشد. يکي از مشکلات و اسيب هاي ارتباط هاي اينترنتي اين است که اين ارتباط ها غالبا بر اساس احساسات صورت مي گيرد واز اين راه عشق و علاقه هايي هم ايجاد مي شود که با توجه به شرايط خاص دوران جواني، بسياري از اين عشقها منشأ شهواني دارد و جزء عشق هاي پايدار و حقيقي محسوب نمي شود، بلكه عشقهاي مجازي است.در ضمن در اين گونه ارتباط ها ، امکان دست رسي از نزديک و بررسي شخصيت افراد و خانواده ، دوستان ، منش ، اخلاق ، معاشرت ، سابقه و... کمتر فراهم مي شود ، يا قبل از اين که به اين موارد برسد ، دختر و پسر بسيار به هم علاقه مند مي شوند و اين امور اهميت خود را از دست مي دهند ، يا بر اثر علاقه زياد نمي توانند ارزيابي واقع بينانه تر داشته باشند ؛ بنابراين به تصميم درست دست نمي يابند.طبيعي است افرادي كه بر اساس تحقيق، آگاهي و شناخت و ارزيابي دست به انتخاب زده اند و علاقه آنها همراه با آگاهي بوده است امكان و احتمال پايداري علاقه آنها به يكديگر بيشتر خواهد بود.به نظر ما بهتر آن است که آشنايي اينترنتي و از طريق چت ، تنها در قدم اول صورت گيرد و بيشتر از آن متوقف شود. يعني فقط از طريق اينترنت دختر و پسر همديگر را بشناسند و پس از اين مرحله تا وقتي به رابطه عاشقانه و کش دادن موضوع ختم نشد ، بقيه موارد با جريان قرار گرفتن خانواده ها و پدر و مادر و تحقيق رسمي و خواستگاري رسمي صورت گيرد.پسر ودختر قبل از اينكه همديگر را كاملاً بشناسند و درباره اخلاق، افكار و خانواده‏هاى يكديگر فكر كنند و نيز از نظرات خانواده‏هايشان با خبر شوند، نبايد رابطه عاشقانه داشته باشند، چه از طريق اينترنت يا آشنايي خياباني و بثيرون از خانه و... تا بهتر بتوانند عيب‏ها و نقص‏هاى يكديگر را تشخيص دهند و تصميمشان براى ازدواج، از روى احساس و با شناخت ناقص صورت نگيرد.در صورت علاقمندي بيشتر به اين مباحث بخش پرسش و پاسخ هاي مرتبط با روابط دختر وپسر در سايت واحد پاسخ به سوالات ديني پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، به آدرس اينترنتي: http://www.pasokhgoo.ir/fa/node/922 قابل مطالعه است.

    راجع با آدرس وبلاگ هم كمان نميكنم مشكلي باشه، ميتونيد دوباره امتحان كنيد. ضمنا در صورت موافقت به تبادل لينك بفرماييد بازم به ما سر بزنيد؛ از ناظم هاي دوران مدرسه خاطرات تلخ و شيرين زيادي دارم كه در صورت توفيق و فرصت بعرض خواهم رساند؛ موفق باشيد

    ببخشيد كامنت قبلي بعلت ذخيره بودن مشخصات ديگري در سيستم، اشتباها به نام و نشاني ديگه اي ارسال شده بود كه مجددا اقدام شد؛ موفق باشيد.

    پاسخ

    عليکم السلام: فکر ميکنم که عرض منم تقريبا همين بود و من فقط گفتم که نه رد ميکنم و نه تاييد چون در هر صورت نياز به استدلال فراوون داشت. و در نهايت هم گفتم راه قابل اطميناني نيست. در هر حال ممنون موفق باشيد.
    سلام..وبلاگتون خيلي جالبه..مطالبش هم اموزنده است اگر عشقتون كشيد سري هم به كلبه درويشي ماهم بزن خوشحال مي شم..برقرار باشي وهميشه بهاري
    پاسخ

    عليکم السلام: ممنون . دارم سعي ميکنم بيام ولي آدرس اشتباهه.سلامت باشيد
    تا حالا فکر کردين چرا؟

    اگه ريشاي يه يهودي بلند باشه ميگن يه مومنه و داره ايمانشو نشون ميده

    اما اگه ريشاي يه مسلمون بلند باشه ميگن يه افراطي و تروريسته

    يه راهبه اگه بخواد خودشو وقف خدا کنه حق داره خودشو از فرق سر تا نوک پا بپوشونه

    اما اگه يه زن مسلمون بخواد اينکارو بکنه ميگن داره خودشو محدود ميکنه!

    اگه يه زن غربي توي خونه بمونه و مسئوليت مراقبت از خونه و بچه هاشو به عهده بگيره ميگن داره کار خوبي ميکنه و به خاطر فداکاري اي که کرده مورد احترامه

    اما اگه يه زن مسلمون بخواد اينکارو بکنه ميگن بايد بريم آزادش کنيم.. اون محدوده!

    تو کشوراي غربي هر دختري آزاده که به هر شکلي بره به دانشگاه چون آزادي و حقوقي داره

    اما اگه يه دختر مسلمون بخواد از حجاب استفاده کنه حق ورود به دانشگاه رو از دست ميده !!

    اگه يه مسيحي يا يهودي کسي رو بکشه اين هيچ ربطي به دين نداره ولي اگه يه مسلمون جنايتي انجام بده اين اسلامه که محاکمه ميشه!!
    اگه مشکلي داشته باشيم دنبال راه حل ميگرديم.. اما اگه اين راه حل توي اسلام باشه حاضر نيستيم حتي بهش فکر کنيم!

    وقتي کسي يه ماشين عالي رو بد ميرونه هيچ کس از نميگه تقصير ماشينه است!

    ولي اگه يه مسلمون اشتباهي بکنه يا با مردم بد برخورد کنه ميگن اين تقصير اسلامه!!!!

    راستي چرا؟
    برقرارا باشيد
    پاسخ

    فکر کردم ...خيلي هم فکر کردم....و به اين نتيجه رسيدم که تمام اينا برميگرده به عدم درک صحيح ما از دينمون و وظيفمون.سلامت باشيد.
    سلام دوستم
    مطلبتون درباره حجاب همچين با اربعين حسيني هم يه جورايي ربط داشت آخه ياد زينب و رقيه .............
    خدا خودش كمك كنه به امت امام زمان ...............
    اينجا خيلي مهمه اين جمله : يارب نظر تو بر نگردد...........
    موفق باشي .
    پاسخ

    عليکم السلام: ممنون شما هم موفق باشيد.

    سلام/ممنون كه به وبلاگ من سر زده بوديد

    راستش چي بگم كه خودمم دخترم/اصلا بعضي اين دخترا نميدونند دارند چيكار ميكنند/من دانشجو بودم و محيط دانشگاه واااااي/صبح زود با چنان ارايش و موي درست كرده اي ميومدند دخترا كه انگار ساعت 7صبح از ارايشگاه اورديشون/به خدا نصف بيشترشون از روي يه نوع چشم و هم چشمي نوع پوشش و ارايشو انتخاب ميكنندو شايد اصلا زياد مايل به اون پوششم نباشند/من خودمم حالا همچين كامل و مومن نيستم ولي واقعا بعضي دخترا شورشو دراوردند/البته به نظر من آقايون هم بي تقصير نيستند و همه چيز نسبيت داره/مطلب خوبي بود خانم ناظم/موفق باشيد

    پاسخ

    عليکم السلام: ممنون
     <      1   2   3      >