سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی | ایمیل من | من در یاهـو | شناسنامه من  RSS  آنکه سرگرمی اش فراوان شد، خردش کم گردید . [امام علی علیه السلام]
تعادل رفتاری امام خمینی (ره) جمعه 89 خرداد 14 ساعت 10:45 صبح

 السلام علیک یا روح الله

به دعوت   ایشون   قرار شده از امام بنویسم و هر چند که باز بقول و دعوت  ایشون  از امام نوشتن دعوت نمیخواد اما دعوت دوستان رو لبیک گفته و  خاطره ای که یکی از عزیزان در مورد زمانی که امام پاریس بودند رو  برای ما نقل کردند؛ اینجا برای شما مینویسم.
این عزیز از دانشجویانی بودند که پاریس تحصیل کرده و اونزمان که امام خمینی (ره) به پاریس رفته بودند جزء دانشجویان فعالی بودند که برای انقلاب خیلی زحمت کشیدند . ایشون تعریف میکردند که ........

 ما خیلی سر مسائل نجس و پاکی تو کشور غریب وسواس به خرج میدادیم و تا حدودی خودمون رو هم زجر میدادیم. این وسواس به حدی بود که ما رو در رفتارای اجتماعیمون دچار افراط و تفریط کرده بود. بعد از ورود امام و کاروان همراه به پاریس ما دانشجویان تشکلهای اسلامی انگار جون گرفته و هر روز به نوفل لوشاتو می رفتیم و به سخنرانی های امام گوش می کردیم و در حاشیه هم با ولع به صحبتهای اطرافیان و همراهان امام؛ در خصوص رفتارای فردی امام گوش جان میدادیم.
یکی از روزهایی که ما به نوفل لوشاتو رفتیم دیدیم بحث نجس و پاکی می باشد و یکی از آقایون روحانی تعریف کردند که حضرت امام به حمام رفتند و ما همه هول شدیم که بدویم حوله ی پاک و تمیز برای امام آماده کرده و به درب حمام به ایشون برسونیم . تو همین فاصله که ما از حمام رفتن امام آگاه شده و حوله رو آماده کردیم دیدیم که امام از حمام بیرون آمده و خب ما تعجب کردیم که امام با چه حوله ای خودشون رو خشک کردند . از ایشون سئوال کردیم و ایشون فرمودند که با حوله ای که در رختکن حمام آماده شده و آویزون بود خودم رو خشک کردم و آمدم بیرون .
این عزیز نقل میکرد که بعد از دیدن این مطلب از امام و اینکه امام اون حوله رو که شسته شده و اونجا آویزون شده بود پاک دونستن و در صورتی که اگه ما بودیم قطعا در طهارت اون حوله شک میکردیم ؛ بعد از این سعی کردیم در اجرای احکام دینی متعادلتر رفتار کنیم.

____________________________

* از تاخیر در اجرای اوامر دوستان در باب نوشتن خاطره ای از امام عذر میخوام. پست قبل و پیش آمدن اون ضایعه  دلم رو به درد آورده و الحق دور از عالم دوستی میدونستم که حرف دلم رو در مورد این عزیز سفر کرده ننویسم.

* میلاد با برکت حضرت زهرا(س) و روز زن رو به تمامی مسلمانان و خصوصا بانوان گرامی مملکت اسلامیمون تبریک میگم.  (اینم با تاخیر شد ..عفوا)

* سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی رو تسلیت میگم و امیدوارم پیروان راستین و صدیق امام ؛ اطاعت و فرمانبری از ولی فقیه زمان رو در سر لوحه ی رفتار سیاسی خویش قرار دهند.

* رسم ه که در این مدل بازی ها و در انتها از دیگران نیز دعوت بعمل میارن برای نوشتن. معمولا این کار رو نمیکنم و از جمیع دوستان دعوت میکنم چنانچه دوست دارند در این خصوص و در مورد خاطرات خود یا دوستان از امام خمینی (ره) مطلب بنویسند .

* شرمنده دوستانی شدم که با پست قبل دلتنگ شدند . ببخشین و من رو دعا کنین . رفتن خیلی نزدیکه . اصلا دور نیست ..حلال کنین.

                                                              یا رب نظر تو بر نگردد.


 
متن فوق توسط خانم ناظم نوشته شده است | نظر دیگران(نظر)


 لیست کل یادداشت های این وبلاگ