سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی | ایمیل من | من در یاهـو | شناسنامه من  RSS  هرکه برای خدا دوست بدارد، برای خدادشمن بدارد و برای خدا ببخشد، از کسانی است که ایمانشان کامل شده است . [امام صادق علیه السلام]
زهرا (س) ، علت قابلی خلقت یکشنبه 86 خرداد 27 ساعت 1:53 صبح

بسم الله النور

رسول خدا (ص)فرمود :
هنگامی که خدای تعالی ، حضرت آدم ابوالبشر را آفرید ، آدم به جانب راست عرش نظر افکند و آنجا شبح پنج غرقه در نور به حالت سجده و رکوع مشاهده کرد ، عرض کرد: خدایا قبل از آفریدن من کسی را از خاک خلق کرده ای؟ خطاب آمد ، نه نیافریده ام . عرض کرد : پس اینان کیانند؟ خدای تعالی فرمود: اینان از نسل تو هستند ، اگر آنان نبودند ترا نمی آفریدم ، نامهای آنان از اسامی خودم است . اگر این پنج تن نبودند ، نه دوزخ و بهشت را می آفریدم و نه فرشتگان و انس و جن را.

منم مَحمود و این مُحمد است. منم عالی و این عَلی است. منم فاطر و این فاطمه است. منم احسان و این حَسن است . و منم مُحسن و این حُسین است .

هر انسانی اگر به مقدار ذره ای کینه و دشمنی هریک از آنان را در دل داشته باشد ، او را در آتش دوزخ خواهم افکند.این پنج تن برگزیدگان من هستند و نجات و هلاک هرکس وابسته به حب و بغضی است که نسبت به آنان دارد... یا آدم ....هروقت از من حاجتی میخواهی به آنان توسل کن.

هر یک از این پنج تن ، از همه پیامبران ، از همه صدیقین ، از آدم تا خاتم افضل و برترند.زیرا اگر آنان آفریده نمی شدند ، این خوان رحمت ، و این سفره خلقت ، گسترده نمیشد.(1)

امام صادق (ع) نقل کرد ؛ خداوند خطاب به پیامبرش فرمود:
لوُلاک لَما خَلَقتُ الاَفلاک،وَلوُلا عَلی لَما خَلَقتُکَ،وَ لوُلا فاطِمَهُ لَما خَلَقتُکُما
اگر تو نبودی ، موجودات را نمی آفریدم ، و اگر علی نبود ، تو را نمی آفریدم ، و اگر فاطمه نبود ، شما دو نفر را نمی آفریدم.
(2)

از حدیث فوق استفاده میشود ، که همه ارزشها و کمالاتی که در یک انسان به عنوان اشرف مخلوقات تصور میشود ، در وجود مقدس حضرت زهرا (س) جلوه کرده است.

امام خمینی در یکی از گفتارهای خود فرموده اند: حضرت فاطمه زهرا (ع) زنی هستند که فضائلش همطراز فضائل بی نهایت پیغمبر اکرم(ص) و خاندان عصمت و طهارت بود.
و نیز فرمود :تمام ابعادی که برای زن متصور است و برای یک انسان متصور است ، در فاطمه زهرا (ع) جلوه کرده و بوده است (3)

با یک جمع بندی میان حدیث اول و روایت امام صادق (ع) میتوانیم به یک نتیجه کلی برسیم که،

علت قابلی خلقت همانا وجود مقدس ، حضرت زهرای اطهر (س) میباشد

لو لا فاطمه لما خلقتکما: اگر فاطمه نبود هر آینه شما را خلق نمی کردم، چون فاطمه (س) ظرف امامت است و همة معصومین از نسل او هستند و اگر فاطمه نبود، امامت استمرار پیدا نمی کرد و ولایت ناقص بود، اگر ولایت نباشد، رسالت ناقص می ماند. لذا اگر فاطمه نباشد و به خاطر آن امامت و رسالت استمرار نداشته باشد ، خلقت پیامبر (ص) و علی (ع) چه فایده ای خواهد داشت.

                                               **************** 

1- معجم کبیر طبرانی ، عیون الاخبار ( به نقل از کتاب فاطمه زهرا ع ، علامه امینی)
2- مستدرک السفینه
3- سفینه نور ، جلد 12 

 

پی نوشت:

1- این ایام جانسوز رو تسلیت گفته ، از همگی التماس دعا دارم.
2- تخریب حرم ائمه سامرا در ایام عزاداری مادر بزرگوارشون ، داغی مجدد بر دل آقا و مولامون صاحب عصر و زمان گذارده ،  آرزوی ظهور اون حضرت رو داشته و باز سازی مجدد حرمین شریفین رو خواستاریم.
3- اذا مات العالم ...... بر اساس این روایت شریف ، درگذشت ایت الله فاضل لنکرانی از مراجع عظام را تسلیت گفته و این ثلمه ای رو که بر پیکره دین وارد گشته ، به آقا امام زمان (عج) و نایب برحقش تسلیت عرض مینمایم.

                                                                                           یا رب نظر تو برنگردد

 


 
متن فوق توسط خانم ناظم نوشته شده است | نظر دیگران(نظر)


 لیست کل یادداشت های این وبلاگ