سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی | ایمیل من | من در یاهـو | شناسنامه من  RSS  همواره بیندیشید که آن مایه زندگانی دل [امام حسن علیه السلام]
متهم کیست؟ چهارشنبه 85 دی 13 ساعت 1:53 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر خدا بخواهد تصمیم دارم از این به بعد در ابتدای هر پست یکی از اسرار و فوائد بسم الله الرحمن الرحیم را بنویسم( جهت تذکر به خودم).

امیر مومنان حضرت علی (ع) فرمودند: پیامبر اکرم (ص) از خدای عزوجل برای من نقل کرد که : هر کار مهم و با ارزشی که با بسم الله و نام خدا آغاز نگردد ؛ ناقص و ناتمام خواهد بود.  (سفینه البحار جلد 1 صفحه 663)

 

اغفال 37 زن و دختر از سوی پیرمرد اصفهانی

دام شیطانی راننده مسافرکش برای 8 زن

اعتراف به 21مورد ربودن زنان از سوی باند باغ خرمالو

فریب 10 دختر جوان توسط خواستگار قلابی

دستگیری رمال حیله گر به اتهام اغفال 7 زن

و...........بسیار موارد دیگر که هرروز در جرائد ونشریات ناظر درج این قبیل خبرها میباشیم. 

یک روز تو مدرسه با همکاران بحث بود پیرامون افزایش این قبیل مطالب و اینکه چه کسی واقعا مقصر است؟

یکی از همکاران میگفت که همیشه بعد از قربانی شدن دهها زن و دختر ؛ افراد مجرم یا مجرمین دستگیر میشوند ؛ پس مقصر نیروی انتظامی است که به موقع وارد عمل نمیشود.

همکار دیگر میگفت که نه بابا همچین هم نیست و اینها بزرگ نماییهای نشریات است برای فروش بیشتر.و اصلا نشریات نباید این قبیل خبرها را درج نمایند تا خانواده ها وحشت ننمایند.

همکار دیگر گناه را به گردن قربانیان انداخت که به موقع و یا هرگز جهت شکایت به مراجع قانونی مرا جعه ننموده اند. و بدنبال آن همکار دیگری فرهنگ حاکم بر خانواده ها و جامعه را دخیل در این عدم مراجعه به مراجع قانونی دانست.

خلاصه من که سرم درد گرفت ؛ با کمی واقع نگری میتوان فکر کرد که من و شما هرکدام چقدر در این حوادث شوم و تلخ دخیل هستیم؟

با یک بررسی اجمالی در مطالب ذکر شده میتوان به این نتیجه رسید که:

1- افرادی که مرتکب اینگونه جرائم میشوند به احتمال زیاد از نظر روانپزشکی دچار اختلال شخصیت اجتماعی هستند و با استفاده از مردم به خواستهای مادی و غریزی خود میرسند ؛ که البته این اختلال شخصیت ضد اجتماعی آنان را دربرابر قانون مصون از کیفر نمیکند.

2-نیاز به آگاهی مطبوعات در درج اخبار صحیح و همکاری بیشتر با نیروی انتظامی( که این مطلب در سالهای اخیر رشد داشته است) جهت آگاهی رسانی به موقع به مردم .

3-بالا بردن  سطح بینش  جامعه و آگاهی دادن به مردم که بعد از برخورد با این قبیل جرائم چه عکس العملی از خود نشان بدهند.

4- دادن آگاهی به خانواده ها و بدنبال آن انتقال این آگاهی به فرزندان که در صورت قرار گرفتن در شرایط فوق الذکر نزدیکتر از همه پدر و مادر و انتقال مشکل به آنان میباشد.

5-دادن آموزش  در مدارس به دانش آموزان و روشن نمودن اذهان آنان نسبت به این قبیل مسائل.

6- بوجود آوردن شرایطی در مدارس که در ضمن حفظ حرمت محیط آموزشی ؛ این امکان به دانش آموزان داده شود که چنانچه با مشکلی برخورد کردند بتوانند مسئولین مدرسه را در جریان قرار دهند(خاطره ای در این مورد دارم که انشاءالله اگر مجالی بود در آینده تعریف میکنم) خصوصا در مورد دانش آموزانی که با محیطهای بسته خانواده روبرو هستند.

البته مطلب بسیار است که این محیط را مجال بیش از این نیست ؛ اینکه با مجرم چگونه برخورد شود ؟ برخورد جامعه و خانواده با قربانیان این قبیل جرائم چگونه باید باشد و بسیار مطلب دیگر که انشاءالله اگر فرصتی بود در آینده به آن خواهیم پرداخت

 فعلا نتیجه ای که میتوانیم با تکیه بر مطالب بالا به آن برسیم اینکه :
بله ؛ میشود فکر کرد که اگر کوتاهی کنیم همه ما متهم هستیم ؛ تنها جرممان متفاوت است.

 

یا رب نظر تو برنگردد      


 
متن فوق توسط خانم ناظم نوشته شده است | نظر دیگران(نظر)


 لیست کل یادداشت های این وبلاگ