سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی | ایمیل من | من در یاهـو | شناسنامه من  RSS  آن که مردم را به خدا خواند و خود به کار نپردازد ، چون تیرافکنى است که از کمان بى‏زه تیر اندازد . [نهج البلاغه]
چی میل دارین؟؟؟!!! پنج شنبه 86 مهر 26 ساعت 1:38 صبح

                                                                   بسم الله
علی (ع) فرموده است: کسی که محبت انواع مختلف غذاها را در دل می نشاند، میوه های گوناگون بیماریها را از آن می چیند.
خُب.... ماه رمضون هم تموم شد و ........
 زنگ تفریح بود و با خانم مشاورمون بالای پله ها ایستاده بودیم و بچه ها رو نگاه میکردیم. یکی از بچه ها اومد و به ما از خوراکی خودش تعارف کرد. برام خیلی جالب بود که تو مشمعی که دست اون دانش آموز بود، مقداری هویج پوست گرفته بود که اون بچه خیلی قشنگ بهمون تعارف کرد و با خنده گفت : خانم بفرمایید پفک!! منتهی نه از نوع نفتیش... بعد از رفتنش با خانم مشاورمون در مورد تغذیه بچه ها و نوع تنقلات مصرفی اونا صحبت می کردیم و حرکت اون بچه باعث شد که توجهمون به خوراکی های بچه ها جلب بشه. همه چی تو دست بچه ها بود و اونا هم با چه اشتهایی تناول میکردن. انواع ساندویچها و چیپس و لواشک و ......دست کمتر دانش آموزی، تونستیم تغذیه سالم ببینیم.
نچ..... زیاد خوشمان نیامد.... ( البته قابل ذکره ، بعضی از این تنقلات از بوفه خریداری میشه.)
خلاصه با پیشنهاد خانم مشاور قرار شد که از یه خانم دکتر دعوت به عمل بیاریم تا بیاد و در مورد مصرف این تنقلات و تغذیه سالم با بچه ها حرف بزنه. 
سرتون رو درد نیارم، بعله... چند روز پیش اون خانم دکتر تشریف آوردن و سر صف با بچه ها حرف زدن. در باب تغذیه سالم، ایشون موارد مختلفی رو عنوان نموده و بحث کردند. از اون جمله  در مورد نحوه تولید انواع لواشکهای کارخونه ای و آلوچه ها و ساندویچها و غیره صحبت کردن. در مورد انواع ساندویچها ایشون مطالبی رو عنوان کردن که خوب، یه مقدار چیز بود یعنی یه جوری بود.
ایشون به طور کامل برا بچه ها از نحوه تولید بعضی از این سوسیس و کالباسها  صحبت کردند و گفتن که: اینها از پوست صورت گاو تولید میشه . یا مثلا در مورد بعضی همبرگرها که گفتن: از روده گاو و گوسفند درست میکنن. ..(ببخشین).
و همچنین از مضرات مصرف این قبیل تنقلات، در دراز مدت، نیز صحبت کردند.
خلاصه  آه از نهاد بچه ها در اومده بود و هرکی از خودش یه ادایی در می آورد. بمونه که اونروز تموم ساندویچهای بوفه باد کرد و نزدیک بود که خلاصه با بوفه ایمون ......بمونه.
این موج فردای اون روز هم ادامه داشت و اما از پس فرداش زنگ تفریح دیدیم که بچه ها دوباره مشغول خوردن این ساندویچها هستن و جالب هم این بود که به ما هم تعارف میکردن، اما با روش خاص. مثلا میگفتن: خانم بفرمایید ساندویچ پوست صورت گاو. یا مثلا میگفتن: خانم ساندویچ روده گوسفند میل ندارین؟ یا مثلا خودشون با خودشون حرف میزدن و از ساندویچهای همدیگه، بعد از  بکار بردن این القاب، میخوردن و غش غش هم میخندیدند.
باورم نمیشد که این بچه ها همونایی هستن که اونروز چه اداهایی از خودشون در می آوردند و همشون هی میگفتن که: خانم حال تهوع گرفتیم، این حرفا چی بود و اگه دیگه عمرا ما ساندویچ بخوریم و...........
خلاصه دوباره روز از نو و روزی از نو.... 
به ذهنم اومد که اگه روی این خوراکیها قرار باشه با توجه به نحوه ساختش اسم بذارن چطوری میشه؟؟
به ذهنتون بیارین، مثلا میرید تو اغذیه فروشی و میگین:
آقا یه ساندویچ پوست صورت گاو بدین، لطفا دو نونه باشه.
یا ، آقا یه ساندویچ روده گوسفند میخوام.
یا............. نمیدونم، اونموقع هم مثل الان انقدر اشتهای خوردن اینارو داریم یا نه؟؟ شایدم بعد از دوروز برامون عادی بشه.
پ.ن
*
این رو بگم که آموزش و پرورش، قوانین خاص برا بوفه ها گذاشته. از اون جمله قدغن بودن فروش چیپس و پفک و غیره . خوب اما معمولا فروش میره. حالا یا از روی عدم آگاهی مسئول بوفه و یا....
*یه وقت فکر نکنین که من از این چیزا بخور نیستما !!!  من خودم از این ساندویچها میخورم.
                                                                                       یا رب نظر تو بر نگردد.


 
متن فوق توسط خانم ناظم نوشته شده است | نظر دیگران(نظر)


 لیست کل یادداشت های این وبلاگ