سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی | ایمیل من | من در یاهـو | شناسنامه من  RSS  جلای این دلها ذکر خدا و تلاوت قرآناست . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
یا ستار العیوب... سه شنبه 86 مهر 10 ساعت 10:36 عصر

                                                یا ستار العیوب
درد دلانه (3)............... ((شاگردا نخونن)).
امشب، شب قدره و شب شهادت مولا. میخواستم امشب از آقا و فضائلش بنویسم، از علم و حلم آقا، از رشادت و شهامت آقا، از شفاعت و شهادت آقا، از....دیدم نع، اینا همه چیزاییه که وقتی با اولین تاتی تاتی کردنامون یادمون میدن وقتی از پله میری بالا بگو یا علی، اینا روهم از همون موقع یادمون دادن . اومدم از قدر و اعمال امشب بنویسم دیدم که همه نوشتن و همه از حفظن.
 هوس کردم امشب  درد دل کنم.
از اول ماه مبارک خیلی تو احوالات بچه ها دقیق شدم. هرروز زنگ تفریح ها و ساعت نماز که بین بچه ها هستم و نگاهشون میکنم، متوجه خیلی مطالب شدم. همه میگن نسل جوون داره از دست میره و همه اظهار نگرانی برا این نسل میکنن. انقدری که گاهی فکر میکنی با خودت که نسل جوون بویی از دین رو حس نکرده. اما من متوجه یه مطلبی شدم و اونم اینکه نععععع........ بمونه تا بگم.
تو ماه رمضون متوجه شدم که بدترین بچه ها که ( البته از دید من ظاهربین) معروف به انجام بدترین خلافهاست؛ و ظاهری به تموم معنا خلاف داره ، تمومه روزه هاشو تا اینجا تموم و کمال گرفته.متوجه شدم که شاگردای سال قبل که اومده بودن سر بزنن و با ظواهری بسیار بد اومده بودن و حجاب سرشون یه تور بود، همشون روزه بودن. تعداد کثیری از تشکیل دهندگان صف نماز جماعتمون تو مدرسه رو همین بچه ها تشکیل میدن. 
زنگ تفریح متوجه شدم که دو تا از بچه ها دارن اعمال شب قدر رو با هم مرور میکنن. بازم بگم.........
متوجه عرایضم شدین؟؟؟
چه چیز، رسوندتمون به اینجا؟؟ نسل جوون ما از دین فراریه یا از ظواهر دین ؟؟؟ کی مقصره؟؟؟
من مسئول؟؟؟... حالا در رده های بالاتر رو کار ندارم، همین مدرسه رو میگم. مثلا وقتی به جای اونکه به بچه از فلسفه حجاب بگیم میاییم یادش میدیم که تو مدرسه از منِ همجنس خودش رو بگیره و موهاش رو بپوشونه، خوب این بچه وقتی از در مدرسه میره بیرون، خوب اونجا که دیگه چوب من بالا سرش نیست، اونی میشه که میبینیم!!!!
 خوب، که چی؟؟... وقتی فلان بازرس میاد، ببینه که تموم بچه ها حتی تو کلاساشون سفت و سخت محجبه هستن( اونی که غایبه کیه؟؟؟ یه عنصر ذکور تا حجاب رو بر اینا واجب کنه). 
در واقع این ماییم که با ندونم کاری حرمت مسائل شرعی رو از بین بردیم. این ماییم که به بچه ها یاد دادیم که هرجا مجبور بودی حجابت رو ظاهری حفظ کن و هرجا مجبور نبودی....
نیومدیم از حرمت روابط و دلایلش بگیم اومدیم فقط مچ گیری کردیم و آبرو ریختیم..............
نیومدیم از فلسفه اعمال دینی بگیم و فقط با اعمال ظاهر بینانمون اونا رو نیرنگ باز و گاها لجباز باظواهر دینی، بار آوردیم. 
به ظواهر پرداختیم و از اصول غفلت کردیم. با فشارهای بی مورد اونا رو از فلسفه اعمال دور کردیم.
روزه میگیره، اما حرمت حفظ حجاب براش شکسته شده. روزه میگیره اما  ظاهرش رو مطابق با فرد روزه دار نمیسازه. روزه میگیره اما..... پس اون با اصل دین مشکل نداره، با کارگزار دین و مجری، مشکل داره. 
ما.....ما.....ما..... با خودمونم، ما مقصریم.

پ.ن
جای...ما...ما...ما... هر کی رو که دلتون خواست بذارین. خودم و خودت و خودش و...
اینم یه پست کیلومتری برا اونا که دلشون برا متنای کیلومتری من تنگ شده بود.
شبهای قدر، من و از دعا فراموش نکنین.
محض ریا:
((خوب، برم که میخوام برم مسجد و قرآن سر بگیرم و خودم رو از گناه پاک کنم..... خودمو بهشتی کنم و .... دیگه به من چه که چه کسانی رو با اعمالم از خدا و دین خدا فراری دادم)).
                                        یا رب نظر تو بر نگردد.


 
متن فوق توسط خانم ناظم نوشته شده است | نظر دیگران(نظر)


 لیست کل یادداشت های این وبلاگ