• وبلاگ : نوشته هاي يك ناظم
  • يادداشت : تجديد فراش و داداش مامان چهارمي
  • نظرات : 21 خصوصي ، 56 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام
    به نظر من تمام احكام اسلام براي لذت بردنه. چه اونايي كه توصيه به امري كردند و به اصطلاح ما اون ها رو واجب مي دونيم. عمل واجب به خاطر نفعي كه برامون داره توصيه شده.(( و ما سالتكم من خير و هم لكم)) هر چه از خوبي از شما مي خواهيم نفعش به حال خودتان است.
    هر چه هم نهي شده به خاطر ضرري بوده كه داشته و لذتي بوده كه آن عمل خاص مانعش ميشده.يعني ترك لذتي به خاطر دريافت و رسيدن به لذت برتر
    لذت خلوت كردن با خدا رو كسي كه تجربه كرده به هيچ لذتي نميده.
    نتيجه:
    همه احكام اسلامي براي لذت بردن هست . لذت برتر همان وصال
    اين وسط طعم شيرين بعضي چيزها به مذاق خوش مياد و بعضي ها نه
    نكته همين جاست
    ينا رو نوشتم تا مساله لذت طلبي و كيفيجات در دينداري روشن بشه
    اما در مورد نوشته خاص شما:
    البته هر چند منور از اجراي عدالت در اين مساله عدالت اقتصادي است و نه عاطفي من فكر مي كنم خيلي وقت ها خود خانم ها هم در تجديد فراش شوهرانشون مقصرند
    مساله رو باز نمي كنم اما اگر خودتون بهش اشاره مي كرديد خوب بود
    پاسخ

    سلام حاج آقا : زحمت کشيديد. جسارت منو در ارسال پاسخ ببخشيد و به حساب درس پس دادن در محضر استاد بگذاريد.ببينيد اگه بحث عدالت اقتصادي رو مطرح نماييد اونوقت اين آيه فقط عطف به ماسبق و آيه ( واتواليتامي....) گشته و تعدد زوجات از عموميت جميع مسلمين خارج گشته و مختص ازدواج با ايتام که در آن زمان مرسوم بوده که عرب اونموقع با ايتام ازدواج ميکردند و بعد اموال اونا رو صاحب ميشدند. پس اين آيه نميتونه عطف به ماسبق و عدالت فقط اقتصادي بوده باشد.از آن طرف هم از آنجايي که عدالت در محبتهاي قلبي از يد انسان خارج است پس نتيجه ميگيريم آنچه مرد به آن حکم شده در برقراري عدالت ، رعايت عدالت در جنبه هاي عملي و خارجي است.و مطلب بعدي اينکه کساني که اين آيه رو يه حکم در انجام به حساب ميارن بايد بدونن که د ر عرب جاهليت رسم بوده که حتي مردها تا ده تا . دوارده تا همسر و مايملک داشتند و اسلام اومده و اونو محدود به چهار زن عقدي و بقيه موقت نموده است.بعدشم حاج آقا اصل حکم رو اينجانب به هيچ عنوان زير سئوال نبرده و لي ذکر نمودم که براي حفظ شيرازه خانواده و جلوگيري از عواقب شوم اين مطلب بهتره که فقط در موارد خاص انجام بشه.بعدشم اقلا در پاسخ به ده تا از کامنترهاي محترم ذکر نمودم که اين بحث قابل تعميم به جميع جهات نميباشد و همچنين گفتم که در بعضي از موارد تعدد زوجات خانمها مقصرند.جسارت اينجانب رو ببخشيد.يا حق التماس دعا.