سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی | ایمیل من | من در یاهـو | شناسنامه من بارالها! دوستی ات را محبوب ترین چیزها برایم قرار ده، ترس از خودت را ترس آورترین چیزها نزدم قرار ده وبا شوق به دیدارت، نیازهای دنیایی را از من بِبُر . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
زهرا (س) ، علت قابلی خلقت یکشنبه 86 خرداد 27 ساعت 1:53 صبح

بسم الله النور

رسول خدا (ص)فرمود :
هنگامی که خدای تعالی ، حضرت آدم ابوالبشر را آفرید ، آدم به جانب راست عرش نظر افکند و آنجا شبح پنج غرقه در نور به حالت سجده و رکوع مشاهده کرد ، عرض کرد: خدایا قبل از آفریدن من کسی را از خاک خلق کرده ای؟ خطاب آمد ، نه نیافریده ام . عرض کرد : پس اینان کیانند؟ خدای تعالی فرمود: اینان از نسل تو هستند ، اگر آنان نبودند ترا نمی آفریدم ، نامهای آنان از اسامی خودم است . اگر این پنج تن نبودند ، نه دوزخ و بهشت را می آفریدم و نه فرشتگان و انس و جن را.

منم مَحمود و این مُحمد است. منم عالی و این عَلی است. منم فاطر و این فاطمه است. منم احسان و این حَسن است . و منم مُحسن و این حُسین است .

هر انسانی اگر به مقدار ذره ای کینه و دشمنی هریک از آنان را در دل داشته باشد ، او را در آتش دوزخ خواهم افکند.این پنج تن برگزیدگان من هستند و نجات و هلاک هرکس وابسته به حب و بغضی است که نسبت به آنان دارد... یا آدم ....هروقت از من حاجتی میخواهی به آنان توسل کن.

هر یک از این پنج تن ، از همه پیامبران ، از همه صدیقین ، از آدم تا خاتم افضل و برترند.زیرا اگر آنان آفریده نمی شدند ، این خوان رحمت ، و این سفره خلقت ، گسترده نمیشد.(1)

امام صادق (ع) نقل کرد ؛ خداوند خطاب به پیامبرش فرمود:
لوُلاک لَما خَلَقتُ الاَفلاک،وَلوُلا عَلی لَما خَلَقتُکَ،وَ لوُلا فاطِمَهُ لَما خَلَقتُکُما
اگر تو نبودی ، موجودات را نمی آفریدم ، و اگر علی نبود ، تو را نمی آفریدم ، و اگر فاطمه نبود ، شما دو نفر را نمی آفریدم.
(2)

از حدیث فوق استفاده میشود ، که همه ارزشها و کمالاتی که در یک انسان به عنوان اشرف مخلوقات تصور میشود ، در وجود مقدس حضرت زهرا (س) جلوه کرده است.

امام خمینی در یکی از گفتارهای خود فرموده اند: حضرت فاطمه زهرا (ع) زنی هستند که فضائلش همطراز فضائل بی نهایت پیغمبر اکرم(ص) و خاندان عصمت و طهارت بود.
و نیز فرمود :تمام ابعادی که برای زن متصور است و برای یک انسان متصور است ، در فاطمه زهرا (ع) جلوه کرده و بوده است (3)

با یک جمع بندی میان حدیث اول و روایت امام صادق (ع) میتوانیم به یک نتیجه کلی برسیم که،

علت قابلی خلقت همانا وجود مقدس ، حضرت زهرای اطهر (س) میباشد

لو لا فاطمه لما خلقتکما: اگر فاطمه نبود هر آینه شما را خلق نمی کردم، چون فاطمه (س) ظرف امامت است و همة معصومین از نسل او هستند و اگر فاطمه نبود، امامت استمرار پیدا نمی کرد و ولایت ناقص بود، اگر ولایت نباشد، رسالت ناقص می ماند. لذا اگر فاطمه نباشد و به خاطر آن امامت و رسالت استمرار نداشته باشد ، خلقت پیامبر (ص) و علی (ع) چه فایده ای خواهد داشت.

                                               **************** 

1- معجم کبیر طبرانی ، عیون الاخبار ( به نقل از کتاب فاطمه زهرا ع ، علامه امینی)
2- مستدرک السفینه
3- سفینه نور ، جلد 12 

 

پی نوشت:

1- این ایام جانسوز رو تسلیت گفته ، از همگی التماس دعا دارم.
2- تخریب حرم ائمه سامرا در ایام عزاداری مادر بزرگوارشون ، داغی مجدد بر دل آقا و مولامون صاحب عصر و زمان گذارده ،  آرزوی ظهور اون حضرت رو داشته و باز سازی مجدد حرمین شریفین رو خواستاریم.
3- اذا مات العالم ...... بر اساس این روایت شریف ، درگذشت ایت الله فاضل لنکرانی از مراجع عظام را تسلیت گفته و این ثلمه ای رو که بر پیکره دین وارد گشته ، به آقا امام زمان (عج) و نایب برحقش تسلیت عرض مینمایم.

                                                                                           یا رب نظر تو برنگردد

 


 
متن فوق توسط خانم ناظم نوشته شده است | نظر دیگران(نظر)


 لیست کل یادداشت های این وبلاگ