سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی | ایمیل من | من در یاهـو | شناسنامه من  RSS  آفریده را فرمان بردن نشاید آنجا که نافرمانى آفریننده لازم آید . [نهج البلاغه]
آخیش، گفتم راحت شدم پنج شنبه 86 بهمن 11 ساعت 8:25 عصر

                                                       بسم الله الرحمن الرحیم
یا علی.
انگاری قسمت نیست که من اینجا از اون چه که دغدغه ما، حالا چه قبل از امتحانات و چه در طول امتحانات و چه سال قبل و قبلتر بود و اکنون بدتر شده صحبت کنم.( چه همه،!!! چه).
آخه! می دونین؟؟ داشتم تو وبلاگا مطلب می خوندم( یه وقت نخونین وب گردی می کردم!! زشته) که چشمم خورد اینجا و خب کمی تا قسمتی داغ دلم تازه شد و گفتم اول یه صحبتی در این مورد بکنم و اگه عمری بود تو نوشته بعدی دغدغمون رو بگم.
در آموزش و پرورش هر دانش آموز سرانه مخصوص به خودش رو داره که خب، اگه اینجا براتون اون مبلغ رو بگم شاید به یاد عزای امام حسین، یه دل سیر گریه کنین برامون، و هر سال هم از سال قبل بدتر، مسئولین آموزش و پرورش موعد ثبت نام ها که می شه میان و حالا یا تو رسانه ملی و یا با مطبوعات مصاحبه می کنند و به اولیای محترم و محترمه اعلام میدارند که: به هیچ عنوان مدارس حق ندارند که پول بگیرند و با خاطیان مطابق قوانین و فلان و فلان برخورد می شود.( به جای فلان و فلان بخوانید پوست مدیر مربوطه را درسته، جدا می نماییم) و تابستان تند و تند هم بخشنامه های وزارتی و استانی از خودشون صادر می کنند، که مجبوریم بزنیم تو پانل و مردم موقع ثبت نام ببینند و چنانچه دور از جون شما ما همچین غلط هایی نمودیم خودمون، خودمون رو کَت بسته تحویل اولیا نموده تا ما را تحویل مسئولین آموزش و پرورش کل نمایند و هر سال هم اوضاع داره از سال قبل بدتر می شه. ( شاید باید بگم آموزش و پرورش هر سال داره از سال قبل مردمی تر می شه!!!!؟؟؟؟).
و اما از اونطرف......
الان تعداد زیادی از مدارس رو آموزش و پرورش اومده و هیئت امنائی کرده و بخشنامه های متعدد برا مدارس هیئت امنائی صادر گشته و این قبیل مدارس با شورای مدیر و اعضای معتمد محل و فلان و فلان ( همون فلان و فلان بخونین) تشکیل شده و این شورا تصویب می کنه که برفرض این مدرسه در سال جاری خداد تومن( اصلا نخونین 150000 تومان) از هر دانش آموز پول می گیره و خب اونموقع ما گردن شکسته ها باید کاسه گدایی دست گرفته و از مهر به بعد برا خرج و مخارج مدرسه هر روز با اولیا تماس بگیریم و ......( جای سه نقطه بخونین : فحش وخوریم. البته دور از جون شما).
و اما از یه طرف دیگه.....
اولیا که در تموم طول تابستون تو رسانه و مطبوعات شنیدن و خوندن و مثل یه بچه خوب، حرف هم گوش می کنن، به هیچ عنوان زیر بار نمیرند و خب حق هم دارن، چون توجیه نیستند. البته نه تموم اولیا، بی انصافی نمی کنم و باید بگم که بعضی از اولیا درک می کنن.
صحبت من سرا پا تقصیر اینه که چرا آموزش و پرورش با مردم رودروایستی میکنه؟ چرا با مردم شفاف برخورد نمیکنند؟ چرا نمیان مشکلات رو بگن و مردم رو توجیه کنند که آموزش و پرورش وزارت خونه ای نیست که محل در آمد داشته باشه و در عین حال از اساسی ترین ارکان یه مملکته. چرا نمیان بگن که یه مدرسه مثلا؛ اقلا 500 یا 600 نفری خرج آب و برق و گاز و تلفن و غیره و غیره داره. چرا نمیگن که مثلا برف یه پشت بوم مدرسه رو باید 200000 تومن بدی تا بریزن. چرا نمیگن که مثلا تو همین برفندگیا و تطیلندگیا( چی بود این؟؟) ما فقط حدود 300000 تومن پول ترکیدگی لوله و ترمیم اون رو دادیم. چرا نمیان بگن که خدا مارو دوست نداره و برامون بارون ورق نازل نمی کنه و ما اوراق برا تکثیر، بسته ای 3000 تومن میخریم؟
بسه، خستم شد. اون وقت می دونین چی میشه؟؟؟
نُچ نمیدونین. اونوقت منطقه ای مثل منطقه ما که یه منطقه تقریبا مرفه هم هست، و هر کدوم از بچه ها برا خودشون موبایل و دفتر و دستکی هم دارن( خب داشته باشن، به ما چه!) اولیائشون دلشون نمیاد هیچ کمکی به مدرسه ی بچه ی خودشون بکنند. مقصر نیستن چون توجیه نیستن. شاید اگه اینهمه سعی در مردمی نشون دادن کاذب نبود و به جاش با مردم راحت و شفاف در مورد آموزش و پرورش صحبت می شد اولیا هم قطعا با مهد پرورش فرزندانشون به این شکل برخورد نمی کردند. کاش آموزش و پرورش سال به سال به جای اینهمه مردمی شدن!!!!!!!!! کمی تا قسمتی ، آگاهی می شد و مردم رو آگاه می کرد.

تقدیر جات
*جهت بکار گیری اصول ایمنی، باید از اون دسته از کسانی که ما رو یاری دادن و میدن و خانواده رجبی و نیم وجبی و بقیه، همینجا تشکر کنم.
*دعا نموده گذر یه کسی( همون یه کسی بخونین) اینجا نیفته.
*افتادم افتاد، نُچ ... نُچ مهم نیست. 
                                                                        یا رب نظر تو بر نگردد.


 
متن فوق توسط خانم ناظم نوشته شده است | نظر دیگران(نظر)


 لیست کل یادداشت های این وبلاگ