سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی | ایمیل من | من در یاهـو | شناسنامه من  RSS  خداوند ـ تبارک و تعالی ـ، خُنَک کردن جگر تفته را دوست دارد . هرکه جگری تفته را آب بنوشاند، چه [متعلّقبه] چارپایان باشد یا جز آن، خداوند، در آن روزی که سایه ایجز سایه او نیست، بر او سایه افکند . [.امام باقر علیه السلام]
نوشته های بی کامنت، کامنتای بی پاسخ پنج شنبه 86 فروردین 9 ساعت 3:53 عصر

                                           بسم الله الرحمن الرحیم
   (لطفا اگه میخواهید ، بعضی از بندهای این نوشته شامل شما نشه تا آخر بخونید.)

معمولا تو مدرسه ، در پایان هر نیمسال ، معاونین با دادن نمره انضباط ، وضعیت هر دانش آموز رو در طول اون نیمسال به اطلاع خانواده میرسونن. البته با ارفاق و محاسبه موارد خوب ، نمره داده میشود وگرنه که اگه بر اساس شیطنت (که حق مسلم بچه ها میباشد) محاسبه گردد ، بچه ها به زور 10 میگیرند.از اونجایی که برا بعضی خانواده ها ،انضباط بسیار مهمه و حتی به 5/19 هم اعتراض میکنند یه طرحی رو اجرا میکنیم که ، در جداول از قبل تهیه شده ، موارد کسر انضباط رو ثبت میکنیم و نمره رو ، اونم با ارفاق به اطلاع خانواده میرسونیم ، تا دیگه جای اعتراض باقی نمونه.البته قابل ذکره که بنده بر این عقیده هستم که ، نباید این نمره زیاد پایین بیاد تا حریم انضباط شکسته نشه و قبحش ریخته نشه که البته دیدگاهها متفاوته و همکار داشتیم که حتی 12 هم داده.

 به فرموده امام صادق (ع) :بر فرمانروا یان فرض است که همواره سه وظیفه را در برابر فرد و جامعه انجام دهند ، یکی آنکه نیکوکاران را با پاداش نیک تشویق کنند . دیگر آنکه پرده ، بد کار را پاره نکنند . سوم آنکه با روشهای منصفانه موجبات همبستگی و الفت جامعه را فراهم سازند.( تحف العقول ، صفحه 319)

 نمیدونم که چقدر این موارد رو ما ، در اندازه های کوچکتر ، که جامعه مدرسه است ،رعایت میکنیم. خدا به داد ما برسد.
خوب اما چی شد که به بحث انضباط رسیدیم. تو این مدت که مینویسم و به وبلاگهای مختلف سر میزنم ، به نظرم اومد که چقدر وبلاگا متفاوتن ، درست به همون فراوونیه آدما. و با یه نگاه به وبلاگای مختلف و وبلاگ خودم ، فکر کردم که اگه قرار باشه به وبلاگ من انضباط بدن ، من چند میگیرم؟ وبلاگای مختلف ، با صاحبانی متفاوت، با دیدگاههایی متفاوت و بعضا به هم نزدیک.ولی تقریبا با یه هدف واحد که اونم ، نگارش برا مخاطب ، میباشه .کسی نمیتونه ادعا کنه مخاطب برام مهم نیست ، که اگه چنین بود ، سیاه کردن دفتر خاطرات بس بود. من به هیچ عنوان به خودم اجازه نمیدم بحث انضباط به وبلاگای مختلف رو مطرح کنم ، چون در این اندازه ها نیستم . ولی من فقط یه دسته بندی از وبلاگای مختلف میارم و شما خودتون ببینید جزء کدوم دسته اید و خودتون به خودتون نمره بدید.و من فقط به خودم این اجازه رو میدم که به خودم نمره بدم و بس......البته شما هم میتونید غیر از خودتون ، به منم نمره بدید.قابل ذکره منظورم از وبلاگ ، اینجا ، نویسندگان وبلاگا میباشه .و باید بگم که به محتوای متنا هم کار ندارم .که دسته بندی اون ، ( سیاسی ، اجتماعی، دینی ، نقد مسائل روز و ....)خودش مقوله ای جدا می طلبه. خوب بسم ا......

 

اینم اینجا بگم که ، نمیخوام از حریم شکنی ، در بعضی از وبلاگا بگم که، شب عیدی بعد از برگشتنه کاروان جنوب ، دلم خیلی سوخت ، دلم سوخت برا ایمانایی که چه راحت بر باد میدیم. چه راحت با آبروی یه عده بازی میکنیم.چه راحت برا جایی که اصلا حضور نداشتیم ، تولید شبهه میکنیم در اذهان ، تا شاید با 4 تای دیگه تصفیه حساب کنیم.چه راحت میگیم و بعد میشینیم به همه میخندیم. ولی اخوی ، اینا یه جایی حساب میشه که وقتی بخوان جوابشو ازت بگیرن ، اونوقت میگی ای کاش کمی سنجیده تر تصفیه حساب میکردم.........       (اعوذ باالله من شر نفسی)

 

1- یه سری از وبلاگا براشون مهمه که: چی مینویسن ، با چه محتوایی و اینا معمولا سه دسته اند:
الف)یه گروه براشون مهمه که مخاطب داشته باشن و برا جلب مخاطب هم زحمت میکشن. حالا یا زحمت محتوایی ، به همراه زحمت صله رحمی (اصطلاح من در آوردی).و به مخاطبین و مهمانهای وبشون احترام میذارن و حضور اونا رو با بازدید پس دادن محترم میشمرند. این گروه معمولا در جلب مخاطب موفق هستن و روز به روز بر مهموناشون افزوده میشه.
ب)گروه بعدی از این دسته، براشون مهم نیست که مخاطب داشته باشن (یعنی ظاهر قضیه اینطور نشون میده).و اهمیتی به حضور مخاطب نمیدن و فقط مینویسن .الحق خوبم مینویسن.ولی کاری ندارن که کی میاد و کی میره.این گروه احتمالا بعد از یه مدت آمار خوانندگان مطالبشون کم میشه.
ج)دسته بعدی از این گروه ، مخاطب براشون مهمه ، ولی زحمت بازدید به خودشون نمیدن و لی انصافا قدم مهمان رو با پاسخ در قسمت ، پاسخ مدیر وبلاگ در بخش کامنتا محترم میشمرند. این گروه تقریبا آمار بازدید کنندگان و به طور متوسط حفظ میکنن. چون مخاطب بالاخره برا پس گرفتن جواب ، باز هم مراجعه میکنه.

2 -گروه دوم کسانی هستند که فقط مینویسن .که اینا هم چند دسته اند:
الف) هر روز مینویسن و خوبم مینویسند.حالا یا در قالب خاطره ، یا مسائل روز و یا مطالب گوناگون . و الحق که این گروه هم مخاطبین خاص خودشونو دائم دارن و با مطالب جدید و به روز ، خوب جلب مخاطب میکنن.
ب) گروه بعدی هر روز مینویسن ولی به محتوا کار ندارن و فقط مینویسن شده در حد ؛ یه جوک ؛ یا چند تا اس ام اس؛ یا حتی یه عکس، بدون توجه به حضور مخاطب و فقط صفحه وبلاگ سیاه میکنن. آمار اینا هم که معلومه، گفتم دیگه ، بدون حضور مخاطب.یا کم مخاطب.
ج)گروه آخر از این دسته ، کسانی هستند که فقط وبلاگ باز میکنن . دو تا و سه تا و ....و هر وبلاگ و با مختصری مطلب حفظ میکنن. و فقط نگه داشتن وبلاگ براشون مهمه و تعداد وبلاگا....

 البته یه تقسیم بندی هم اینجا هست که بر میگرده به کسانی که به وبلاگا سر میزنن. و کامنت میذارن. خوب اونا هم متفاوتن.(گروه کامنت گذاران) ببینید:
1-یه دسته تقریبا تموم مطلب و میخونن و خوبم نظر میدن.(پیش خودمون بمونه،اینا کمن)
2- یه دسته ، مطلب و خلاصه وار نگاه میکنن، واز توش یه قسمت در میارن و در کامنت به اون اشاره میکنن و مینویسن که عالی بود.
3- یه دسته اصلا نمیخونن و فقط مینویسن عالی بود . موافقم. (یاد مرحوم نظری به خیر که چقدر از دست این گروه شاکی بود).
4-یه دسته فقط برا تبلیغ وبلاگ خودشون و تبادل لینک ، کامنت میذارن.
5- بقیشم دیگه بگذریم......

 مطلبی که به ذهنم میاد اینجا بگم ، اینه که : اگه مینویسیم که بخونن ، بخونیم ، اونایی رو که نوشتن تا بخونیم. البته در حد بضاعت وقتی.

خوب خودم که خسته شدم . وای به حال شما. فکر کنم خیلی دعوام کنین با این نوشته.

 حالا خودتون به خودتون نمره بدید البته تو دلتون. هرچی فکر کردم به خودم حداقل 12 و حداکثر 16 دادم. خوب اینم خوبه دیگه.

                                                                                         یا رب نظر تو بر نگردد.


 
متن فوق توسط خانم ناظم نوشته شده است | نظر دیگران(نظر)


 لیست کل یادداشت های این وبلاگ