سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی | ایمیل من | من در یاهـو | شناسنامه من  RSS  از دل ها درباره دوستی ها بپرسید، که گواهانی رشوه ناپذیرند . [امام علی علیه السلام]
انقلاب اسلامی و بیداری نسلها شنبه 85 بهمن 28 ساعت 1:12 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

امام هشتم حضرت رضا (ع) فرمودند: (بسم الله الرحمن الرحیم) به اسم اعظم خدای متعال از سیاهی چشم به سفیدی آن نزدیکتر است.

 

لازم است برای بیداری نسلهای آینده و جلوگیری از غلط نویسی مغرضان ؛ نویسندگان متعهد با دقت تمام به بررسی دقیق تاریخ این نهضت اسلامی بپردازند . روشن شدن مبارزات اصیل اسلامی در ایران ؛ از ابتدای انعقاد نطفه اش تا کنون و رویدادهایی که در آینده اتفاق می افتد ؛ از مسائل مهمی است که باید نویسندگان و عالمان متفکر و متعهد بدان بپردازند.درست آنچه امروز برای ما روشن و واضحست برای نسلهای آینده مبهم میباشد و

تاریخ روشنگر نسلهای آینده است.

امروز قلمهای مسموم درصدد تحریف واقعیات هستند باید نویسندگان امین این قلمها را بشکنند.

امام خمینی

21 شعبان /1398-5 تیرماه 1357

 

خوب بحمدالله دهه فجر هم که بخوبی و بسلامتی تمام شد و همه به نحو احسن وظایفشان را انجام دادند .ما که تو مدرسه در و دیوارارو که نمیشد به خاطر محرم آذین بست(یکی به نفع ما)یک روز بچه ها رو آوردیم توی حیاط و یک کم مقاله از روزنامه براشون خوندیم و یه خانمی هم یک کم خوند و بچه ها هم یک کم شادی کردند و تازه شیر کاکائو و کیک هم بهشون دادیم و تموم شد. تلویزیون هم خوب دستش درد نکنه دوسه تا فیلم عشقولانه ای چاشنی دهه فجر کرده بود و (فقط نمیدونم چرا این مادر مرده رو آخر فیلمی الکی کشتند) و تازه خدارحم کنه از انقلابیون قدیمی و ساواک زمان شاه کسی این فیلمارو ندیده باشه وگرنه فکر کنم کار صداوسیما به دادگاه بکشه. خلاصه جشنواره فیلم فجر هم که بسلامتی تموم شد و ....خلاصه همه به نحو احسن به وظایفشون عمل کردند . حالا دیگه ملالی نیست جز دهه فجر سال آینده و جشنواره و یه فیلم عشقی دیگه و ......

خوب آیا آنچه امام قبل از پیروزی انقلاب دغدغه آن را داشت همین بود؟؟؟؟؟؟؟

به تاریخ دقیق صحبت امام نگاه کنید : تیر 57 یعنی دقیقا 7 ماه قبل از پیروزی نهائی انقلاب.

(درست آنچه امروز برای ما روشن و واضح است ؛ برای نسلهای آینده مبهم میباشد)

چه قدمی برداشتیم برای رفع این ابهام؟ برداشت جوان امروز از انقلاب و انقلابی چیست؟

البته از حق نباید گذشت : یکی ؛ دو برنامه امسال سیما بد نبود ؛ از آن جمله پخش قسمتهایی از دادگاه گلسرخی و دادگاه شکنجه گر شهید کچوئی ؛ و مصاحبه با بعضی انقلابیون قدیمی مثل حاج آقا شجونی و .... اما آیا کافی بود؟

 آیا اون دغدغه ای که امام داشتند درست نبود ؟ جوان امروز چه تحلیلی از مبارزین زمان شاه داره؟  نسل امروز چه برداشتی از تئوری انقلاب اسلامی و شناخت ماهیت اون داره؟  آیا یک جوان امروزی میتونه تحلیلی جامع پیرامون ریشه های عقیدتی و تاریخی انقلاب اسلامی داشته باشه ؟

یکی از ویژگیهای انکار ناپذیر انقلاب اسلامی که ریشه در مکتب رهائی بخش اسلام دارد ؛ ایثار و شهادت است که همواره انگیزه جهاد بوده است و شهدا با آرمانهای اسلامیشان مشخص کننده راه و خصلت انقلاب و عامل پیروزی آن بوده اند. در بیان تاریخ انقلاب تا چه حد توانستیم این هدف را درست به تصویر بکشیم و اوج ایثار یک شهید رو ترسیم کنیم؟

دست آقای مجیدی درد نکنه که فیلم شهید اندرزگو رو ساخت تا سالی یک بار این فیلم رو نمایش بدهند. ای کاش تسهیلاتی فراهم میکردند تا لااقل از این همه شهید زمان انقلاب و جنگ میتوانستند ؛  سالی یک زندگینامه شهید رو فیلم بسازند . فراموش نکنیم در برابر امام شهیدان و شهیدان باید پاسخگو باشیم که بعد از آنها برای حفظ این نظام چه کردیم ؛ که امام راحلمان فرمودند حفظ نظام از اهم واجبات است.

گرامیداشت این ایام بسیار خوب و در خور توجه میباشد فقط کاش آن را کمی هدفمند نموده تا با اهداف انقلاب جور در بیاید و در شناسائی انقلاب عزیزمان به نسلهای بعدی قدم درست برداشته باشیم نه در حد باز کردن مسئولیت از گردنمان باشد و در پایان کلامی با امام:

اماما تو اینچنین که شایسته مقام عرفانیت بود از میان ما رفتی ؛ ولی شاگردان و فرزندان و همه عاشقان تو نخواهند گذاشت این پرچم از اهتزاز بیفتدو یا در دست نا اهلان قرار گیرد. این رو ما به شما و شهدای عزیزمون و رهبر عزیزمون قول میدیم.

 

یارب نظر تو برنگردد.

 


 
متن فوق توسط خانم ناظم نوشته شده است | نظر دیگران(نظر)


 لیست کل یادداشت های این وبلاگ