سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی | ایمیل من | من در یاهـو | شناسنامه من  RSS  از آنچه به کارت می آید بپرس و آنچه را به کارت نمی آید واگذار . [امام علی علیه السلام]
به کجا چنین شتابان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اخوی جمعه 85 اسفند 18 ساعت 3:13 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

لزوم پوشیدگی زن در برابر مرد بیگانه ، یکی از مسائل مهم اسلامی است. اسلام مخصوصا تاکید کرده است که ، زن هر اندازه متین تر و باوقارتر و عفیفتر حرکت کند و خود را در معرض نمایش برای مرد مگذارد ، بر احترامش افزوده می شود.

آنچه مد نظر می باشد ، فلسفه حجاب و ایراداتی که به اصل حجاب وارد کرده اند نمی باشد .بلکه می خواهیم حدود پوششی که در اسلام بر زن واجب شده است را ، بررسی کنیم.

در اینکه پوشانیدن غیر وجه و کفین بر زن واجب است ، از لحاظ فقه اسلام هیچگونه تردیدی وجود ندارد .این قسمت جزء ضروریات و مسلمات است.آنچه مورد بحث است پوشش چهره و دستها تا مچ است.

آیه پوشش که همان آیه 31 سوره نور است پوشانیدن وجه و کفین را لازم نشمرده است.شکی نیست که واجب نبودن پوشش وجه و کفین از این جهت نیست که ملاک و فلسفه اصلی پوشش در آن وجود ندارد بلکه پوشش وجه و کفین اگر به طور وجوب پیشنهاد شود ، موجب حرج و فلج و سلب امکان فعالیت عادی از زن میگردد.

در اینکه پوشیدن وجه و کفین لازم نیست ظاهرا در میان تمام علمای اسلامی اعم از شیعه و سنی اختلافی نیست .فقط یک نفر از علمای اهل تسنن به نام ابوبکر بن عبدالرحمن بن هشام نظر مخالف دارد.آنهم معلوم نیست که نظرش در مورد نماز است یا در مورد نامحرم.

در میان مسائل فقهی شاید کمتر مسئله ای اینچنین پیدا شود که اینگونه مورد اتفاق نظر میان علمای اسلام اعم از شیعه و سنی بوده باشد.

                                                                    ( برگرفته از کتاب فلسفه حجاب)

خوب مروری و گذری داشتیم بر حجاب و حدود آن ، از نظر اسلام و فقهای شیعه و سنی.حالا با وضعیت فعلی کشور که بدون تعارف ، به قول عزیزی میگفت که این خانمها که این روسریهای نصفه و نیمه را هم ، که سر می کنند ، لطف می کنند و اگر از سر بردارند کسی چیزی به آنها نمی گوید ، و در شرایطی که ما داریم در میان نسل جوان میبینیم که اصل قضیه زیر سئواله ، حالا بیاییم یک باره که اصل جا نیافتاده ، سخن از   پوشیه بگوییم .نمیدونم عزیزی که این مطلب رو نوشته ، از مریخ ارسال مطلب نمودند یا نه با چشم بسته این کاررو کردند.

یک ساله که یه ساختمون مشرف به حیاط مدرسه ما توسط مخابرات داره ساخته میشه.

و دقیقا این باعث شده که نیروی مفید این کارگرهای بیچاره در ساعت مفید کاری که صبح تا ظهر میباشد به خاطر وجود نازنین شاگردان ما به هدر برود.یک ساله که به بچه ها تذکر میدیم که داخل حیاط مقنعه ها رو از سر بر ندارند ، حتی چند دفعه به شوخی به بچه ها گفتم ، اگه این بیچاره ها بیفتند ، خونشان گردن شما. ولی این وروجکها از هر فرصتی استفاده کرده و مقنعه ها رو داخل حیاط در می آوردند ، تا بالاخره افتاد آن اتفاقی که نباید بیغتد و حدود دو ماه قبل یکی از این کارگرها ، به واسطه چشم چرانی سقوط آزاد نمود و از خوش شانسی برروی تل خاک پایین ساختمان افتاد.

حالا اخوی گرامی : انقدر داره صحبت و تبلیغ ، در باب حجاب میشه و هنوز اصل قضیه زیر سئواله ، اونوقت شما صحبت از پوشیه میفرمائید؟اگر هم منظور شما برا قشر چادری بود ، باز نمیتوان در جامعه خط کشی نموده و تعدادی را با این کار از جامعه و بقیه جدا کرد.

نمیدونم بحث از سلیقه شخصیه یا فقه و فتوا ، هرچی که خیلی سرعت داره و ممکنه به خاطر این سرعت ؛ باز عقب بمونیم.

 

حاشیه التحلیل

بدنبال افاضات اخوی (00) در باب حجاب ، که بسیار سلیقه به خرج داده و در سالگرد روز جهانی زن ، خانمها را ذوق زده نموده و در وبلاگ خویش یک پست را به این عزیزان اختصاص داده و بسیار بانوان گرانقدر را سورپریز کرده و در باب پوشیه  نمودن بانوان محجبه ایراد فضل نموده اند و از آنجایی که تا این ساعت هیچکدام از خبرگزاریها ، خبری دال بر ثبت این مطلب به نام این اخوی ، نرسیده و بیم دزدیده شدن این نوشته از سوی اجانب و انعکاس جهانی آن به نام خودشان میرود ، خواستار تشکیل کمیته پیگیری و ثبت این کشف در کتاب اختراعات میباشیم.

 

افاضاه التحلیل

قراین و شواهد دال بر گوناگونی نظرات برخی آقایون پیرامون نوشته اینجانب داره . گروهی اصلا به روی مبارک نیاورده و اصلا نه خانی آمده و نه خانی رفته.

و تعدادی نیز ورود خانمها را به این وبلاگ تحریم مینمایند.

 تعدادقلیلی برا خالی نبودن عریضه ، یک احسنت نثار نموده و ختم کلام . 

 برخی یک (همین) در کامنتدونی از خود بر جا گذاشته و شما رو به خیرو....

و احتمالا اگر گذر مدیر اینطرفها بیفتد که تا حالا کم سعادتی من بوده و امیدوارم در این یک مورد نیز باز کم سعادت باشم . وگرنه 12 شب به بعد بر روی کلیک نام این وبلاگ می آید که : ( وبلاگ مورد نظر بی صاحب بوده و آماده واگذاری میباشد.)

 

اضافاه افاضاه التحلیل

http://eshghi006.parsiblog.com/ (اینم بنا به خواست این اخوی گرامی اضافه میگردد).

ختم کلام.

یا رب نظر تو برنگردد


 
متن فوق توسط خانم ناظم نوشته شده است | نظر دیگران(نظر)


 لیست کل یادداشت های این وبلاگ